små kärlekshistorier del 1,

Fast vet ni vad jag insåg under mina timmar imorrse, att jag minsann haft en hel trave med kärlekshistorier. Kanske inte sådana där lulllullhistorier som slutar med krossade hjärtan, utan de där historierna som istället blir en fantastisk vänskap, dygn fyllda med skratt och dussin skattkistor med underbara minnen.


- jag hade spanat in henne och jag minns hur jag tänkte "kan hon ha glasögon, då kan hon fan inte mobba mig!!", och när hon på första rasten kom fram och sa "Hej, man kanske skulle ta och presentera sig?!", så föll jag direkt. Och det var så jag och Ernst blev vänner, och två dagar senare var HT bildat.

- jag minns att Sandra var den enda i hela skolan som också gillade The Rasmus, och kan ni fatta hur häftigt det var att sitta bredvid henne på bänken under rasterna och lyssna på brända skivor?! Det var kanske 2002? 9 år senare, vi är fortfarande vänner och jag vet fortfarande knappt hur en bränner skivor.

- det var under sommarlovet mellan ettan och tvåan som jag fick ett sms av henne, samma kväll om jag inte minns helt fel kom hon till Aspudden, vi drack oss lulliga på Longdrink och det var början på min och Ellens fina resa.

- "du borde gå och prata med den där tjejen!!" sa Ellen och Adrian i mun på varandra och log från öra till öra. "Hon är som du!! Eller hon ska bli samma som du! Gör det nu", nyår för två eller tre år sen när jag och Leigh fick reda på att vi båda ska bli sexologer. Ett av mina bästa bollplank.

- när jag såg henne trodde jag att hon var minst 23, och kände mig som en pryo på 14 bast. Vi lyssnade på Justin Timberlake, en vecka senare kändes det som att jag aldrig levt mitt liv utan Anna vid min sida. Som jag saknar henne nu när hon bor på annan ort.

- vi pratar normer och jag lyfter en ganska vardaglig norm, att jag hatar när människor står på fel sida i rulltrappan. Robin möter min blick och säger "men det är för att ni stockholmare är så jävla stressade, jag är säkert en sån där som du hatar!", och vid nästa träff fick han mig att gråta av skratt. Och så har det fortsatt sen dess.


ps. så efter detta inlägg känner jag lite phuck kärlek. För jag har hellre dessa kärlekshistorier i bagaget än fler tillfällen med krossat hjärta.
0 kommentarer