spännande lagar,

Ett enligt mig ganska töntigt intresse jag har är lagar av olika slag. Inte till den grad att jag pluggar Svea Rikes Lagbok, utan mer att jag älskar att läsa sjuka lagar som faktiskt existerar. Hade jag mer fritid skulle jag ha det som fritidsintresse, och börja borta i staterna.


Ta bara det som hände i helgen när två personer hade sex samtidigt som de hoppade fallskärm och filmade allt, hur ska polisen nu göra? Är det olagligt eller inte att ha sex i en fallskärm? Och vad ska ni straffet bli?
- Och är det såhär deras lagar skapas - att någon gör en handling som de inte riktigt kan hantera och sen bildas en lag mot detta? Typ som den lagen som vissa delstater har att en kvinna inte får utföra oralsex på sin man under vissa dagar, eller idka analsex på söndagarna i andra delstater.


Kan tänka mig att det finns en lag om att två personer inte får utföra sexuella handlingar offentligt, men att de nu inte vet hur det ska hantera luften? Är den på riktigt fri eller kommer det hädanefter dömma personer som har sex i fallskärm?


ps. säg att det inte bara är jag som tycker detta är fantastiskt kul?!

0 kommentarer