tre mindre stimulerande tillfällen i vardagen,

1) jag vaknade med ont i ögat och fick för mig att jag höll på att bli blind, fast långtsamt. Så jag skippade linserna, bad till gudarna och hade glasögon hela dagen. För att inse på kvällen när sminket skulle på att det är en liten liten liten prick på ögonfranskanten. Men för att vara säker beställde jag nya, har ju bara använt de jag har nu i några månader...

2) systemet. Jag kan handla vad som helst och hur mycket som helst utan att tycka det är jobbigt eller piningt. Tamponger, kondomer, bindor, toapapper, tre påsar chips - vad som helst. Men alkohol. Jag får känslan av att vara fjorton och smyger omkring bland hyllorna med röda kinder. Det känns alltid som att jag när som helst ska få en tung hand på axeln och en mörk röst som säger "Nänänä hörrödududu, du får inte vara här!", fast jag har fått handla lagligt i över två år nu.

3) att jag såg big bang theory i över två timmar istället för att plugga religion och sexualitet. Så det måste jag göra nu istället. Fast visst finns det ingen bättre känsla att kunna putta undan skolböckerna och göra något kul istället?


- för er som är intresserade kan jag meddela att det är med hjälp av denna bok jag ska skriva en hemtenta. Det är olika teologer som svarar på "vardagliga tankar och problem". Innehåller fraser som "om två samkönade personer vill hänge sig åt sexuella aktivteter som inte kan leda till barnalstring så är det helt okej". Tack, shit vad skönt. Nu vet jag att jag kan slicka fitta utan att någon teolog tycker det är o-okej.

0 kommentarer