varför sker detta?

En sak som jag alltid blir lika förundrad över när män vill att en ska smaka på deras drinkar - alltså när det bara finns en närvarande och tanken är att vi ska dela? Typ som en konversationsstartare?!

Säg att ni också brukar vara med om det? Och kan någon komma på en rimlig förklaring till detta? Varför skulle jag vilja smaka på någon främlings drink? Jag försöker finna någon form av tanke bakom, en ledtråd till maktutövande eller etiketttrick? Jag vet inte vad det ens är som sker - men det händer ofta när jag är ute!

Det där med att bjuda på dricka kan vi låta vara en helt annan diskussion, för jag brukar mest himla så mycket med ögonen åt det att mina linser riskerar att trilla ut.

- så, vad tror vi om detta? Hur bra konversationsstartare kan detta bli?:

X - Här smaka!
C - Ehhh... Varför ska jag smaka på din drink?
X - Men ba gör det!!
C - Eeehh. Mmm. Okej. Den var inte så god.
X - ... Eeehh...



Vad förväntas det ske efter det? En stor omfamning för att en har fått sippa på den där drinken? Grovhångel som tack? Eller att jag skulle ta hans hand i min och ba "nä, det här började ju riktigt bra. Nu går vi hem till mig och ligger tills solen går upp"!
0 kommentarer