angående akta musen,

Det som nog stör mig allra mest vad det gäller just uttrycket "Musen" för könet fitta, är att jag inte ens kan komma på något motsvarande för det vanligtvis manliga könet kuken.
- det är så inpräntat i min hjärna att kuk heter just kuk, att något liknande, förlöjligande och förtryckande synonym för kuk dyker inte upp.

Antingen är det jag som är väluppfostrad (?) eller så är detta ännu ett bevis på hur inlärt det är att kuk kallas just för kuk, men att det finns miljoner elaka, förnedrande, hemska och nedvärderande synonymer för fitta.


Jag har hitills kommit på "snok" som möjlig löjlig synonym. Men inte den känns bra. För då kan någon säga något i stil med att "jag har minsann ingen snok mellan bena, detta är en anaconda" och så var ordet snok förstört.
0 kommentarer