detox,

Jag känner mig lite mässbakis. Jag drömmer om böcker konstant och tycker nästan att det är lite jobbigt att inte behöva kubba bland miljoner människor. Dessutom så saknar jag Park. Och jag har nästan formulerat klart min dyrkar-mening till Mian Lodalen...

Fastän jag inte riktigt vet vad det är meningen att en ska göra när en detoxar så kör jag min egen variant nu. Sist jag läste någon text om det så var det en som drack kopiösa mängder av olika juicer för att det skulle vara bra för något...

Jag detoxar mig istället såhär:

  • inget smink - på mässan kladdade jag på tre gånger om dagen för att skapa en illusion av pigghet. Vet ni hur skönt det är att skippa det nu? Och bara vara jäkligt het utan massa kladd! Dessutom är det fantastiskt att kunna klia sig i ögonen.
  • inga klackar - jag vet liksom inte ens varför jag använde det varje dag? Tror det var lite som Mia och Klara - jag fick lättare att se mina författare och de kunde lättare se mig.
  • inget tight eller leo - jag lyckades smacka på mig något leopardmönstrat varje dag och var säkerligen ursnygg, men det tär att jämt vara uppstyltad. Skulle jag inte bli kallad Carebear i min ziperal skulle jag burit den på gatorna.
  • inga överdrivna mängder socker - med det så menar jag att mula in två delicatobollar inom loppet av tre min för att orka kubba med trettio böcker på en pirra genom miljoner människor. Här hemma är jag mer på hanterbar nivå.
  • ingen alkohol - dricka är ju oftast kul, speciellt när den är gratis! Fattar inte ens hur det gick runt med tre utekvällar? Och jag som oftast har roligare utan... Jaja, men nu får det vara för ett tag.

 

Ska ut till landet i eftermiddag och bara andas, läsa korta böcker och hänga med honom. Och detta är dagens, kanske veckans bästa låt. I somras på Peace and Love stod vi och lyssnade på dom i väntan på The Ark? Så jävla fint minne med min andra halva. Och vi fattade inte vilka det var förrän denna låt kom.

0 kommentarer