igår,

  • drack jag två öl allt som allt
  • festade jag i glasögon (kände mig som 17!)
  • gav bort världens finaste present (som visserligen Hanna fixade)
  • hängde med min fina chef/mentor/jämlike som var entrévärd
  • firade fina Isabella som tillsammans med två vänner fyllde 75! <3
  • pratade om att smälta in som turist och bästa raggningsreplikerna.
  • diskuterade vi saker som grunka, runkbulle och handtralla,
  • promenerade jag hem genom stan och kände att det fortfarande var sommar
  • och likt Askungen var jag hemma innan 12. Jag tyckte det var ett vuxet och moget beslut tills jag mötte en skock småflickor i trappen och fick överdos av fnitter, långt hår, hårspray, utköpta cigg och billig parfym. Där står jag i min dubbelknäppta trenchcoat, glasögon på näsan och dom ba "glöm inte ta ut löständerna mormor!"...


- första gången jag såg detta?

- och varför övergår det sen till 0?

0 kommentarer