jag vill.

att jag ska vara ledig i några dagar och slippa tänka. slippa höra alla tankar som ständigt är närvarande och som suger ut all energi. att ellen bor närmare så att vi kan ses när vi vill. hångla. hoppa i vattenpölar och blöta ner mig totalt. få frukost på sängen och äta utan att tänka på klockan som tickar. diskutera med owe. gråta, och verkligen gråta ut alla månaders känslor, rädslor och gråta tills jag känner mig helt tom. vara förälskad. skratta tills det fastnar i halsen, andas och fortsätta skratta igen. vara betald skribent och nå ut med mina tankar, åsikter och all min kunskap. höra hans skratt och inte se de där ögonen som tappar kontakten allt oftare. vara omgiven av människor som älskar mig. nöjesläsa. äta tacos. låsa in mig för en helg och gå klädd i underkläder och tjocka strumpor. dricka te och lyssna på regnet. se en hel seriebox under två dagar. träffa anna. slippa den där tunga känslan i magen som vägrar lämna, som förmodligen är en blandning av chock och oro. älska och bli älskad. se mitt namn i tryck. klara alla mina kurser. resa utomlands och se både Paris och London. ligga. försvinna in i en famn, avklädd, varm och vakna av att jag är skedad. att någon ser mig i ögonen och säger att allt kommer bli bra.
0 kommentarer