kan det bli ett barn eller inte?

Åh, min bok om medeltida sexuella vanor är så jävla intressant. När jag väl överkom mitt motstånd för det engelska språket och insåg att jag faktiskt fattade vad det handlade om blev jag kär. Åh, den är så bra.

Just nu läser jag ett kapitel om homosexualitet, eller snarare hur vi människor konstruerat olika sexuella praktiker och just homosexualitet ses som en sådan. Heterosexualitet är en annan, likväl bisexualitet är en annan. 
   Författaren menar på att i början av den tidsepok hon började studera såg inte människorna varandra som homosexuella, vilket inte betyder att alla vara heterosexuella - utan människor var bara mer eller mindre sexuella och delade upp de sexuella praktikerna i:
- reproduktiva
- icke reproduktiva

Alltså kan det bli ett barn eller inte?

Så jävla bra tankesätt och jag tänker sno det rakt av.
0 kommentarer