kids, det är för er skull!

Som jag nu sitter och läser artiklar om medeltida synvinklar på sexualitet kontra religion med judisk touch.

Hitills kan jag säga att det är den kurs jag är minst sugen på, fast det har nog mer med att göra att jag inte fattar det jag ska läsa än själva ämnet i sig. Fast jag tänker lite att ju svårare det är, desto mer nytta kommer jag ha av det när jag väl fattat det. Eller det kommer känns jävligt skönt i själen när jag klarat kursen. Känns som att det kommer vara en sådan kurs jag ofta kommer skryta om, men så fort någon ställer för nära frågor slänger jag in lite svåra ord så att de tappar intresset.

Kan ju säga att det här med att plugga fyra kurser samtidigt känns lite som att köra rätt ner i sjön. MEN, det kommer dock att kännas så bra när jag är klar, fått mina poäng och återigen kan skryta om att jag minsann pluggar/har pluggat hela hösten + att alla kurser bygger på min egensnickrade utbildning.


ps. om jag ska dricka öl i helgen? OM jag ska!
0 kommentarer