stäng av dom?

 "Satt och tänkte på det häromdagen. Det här med att kvinnor generellt är sämre än män på det mesta och att det ju helt enkelt är så det är, men att det liksom inte är tillåtet att riktigt nämna det eftersom kvinnor givetvis inte vill att det ska vara så". - Robert Petterson.

 Jag kan inte säga att jag har överdrivet mycket kunskap om hockey, eller ens om idrott. Men hur kommer det sig att en och samma person gång på gång får tillåtelse att skriva nedsättande och kränkade saker om kvinnor? Ska det krävas att han skriver en mening som sådan för att han ska bli avstängd en tid från bloggen? Bra Ulf Bodin att du slutligen stängda av honom, men det där du säger att hans åsikter inte nödvändigtvis måste spegla redaktionen kanske var att följa i samma äckliga fotspår som Petterson?


Om jag fick bestämma? Bryt klubban för Petterson, ge honom en paus från hockeyn och sätt honom i skolbänken. Han är ju lika lågintelligent som han är snabb på isen. Det är lika pinsamt och vidrigt att dessa åsikter fortfarande existerar hos människor, men bra att det kom fram.


ps. jag kan ju som sagt inte så mycket om idrott, men på vilka grunder går det att kicka en spelare från ett lag? Droger, narkotika, köpa sex, borde inte dumma och förlegade åsikter hamna under den kategorin också?

1 kommentar
Emma Estevez

Många hårda smällar på isen sätter sina spår. Jag har aldrig brytt mig om idrott, men synd att det där antagligen kommer skada klubben/sporten. Jag tycker verkligen inte man ska censurera folk, hur efterblivna eller obekväma åsikter personen än må ha. Det skapar bara ett obehagligt konsensus och grogrund för hat.