träffar du någon?

Det är en väldigt vanlig fråga som jag får höra sisådär några gånger i veckan, främst från par och upptagna människor (varför är det alltid dom som har sitt på det torra som vill disikera andra männikors privat/sexliv? För att dom inte har något eget brukar jag trösta mig med... Alltså privatliv har dom nog men det där med sexet brukar hamna på is allt eftersom.)

Men bara formuleringen "någon" är så enformig och tråkig. Tyder på att en skulle dejta/ligga/hänga med enbart en annan person. Och vilka singlar gör det?
- dessutom tenderar ordet någon att nästan alltid vara inom heteronormens ramar.


Och jag ställer ju också den frågan! Usch, jag hatar när jag kommer på mig själv med att kliva omkring innanför heteronormens äckliga kanter. Hädanefter ska jag alltid fråga "Träffar du några?", lite mer avancerat iaf.



ps. mitt svar är alltid: nej, jag ligger bara.
- och det är alltid kul att se folks miner. Visserligen är det sant, men få kan hantera den formen av svar.

0 kommentarer