1:2 - jag har hår i rumpan?!

Jag har skrivit för Veckorevyn sedan oktober, och i samma veva som jag fick jobbet fick jag även ett eget mailkonto dit läsare kan skicka frågor som har med sex, kärlek, relationer, brustna hjärtan, graviditet, bröst, komplex och allt möjligt.

Och jag har tappat räkningen på antalet mail som kommer från unga osäkra tjejer som är oroade över att de har hår på rumpan, runt analen och ut över låren. Bara att de skulle veta om varandra och att de inte är ensamma med dessa tankar skulle kanske göra de lugnare?

Många är osäkra om det verkligen ska vara så? "Ska håret inte bara vara på fittan och sen sluta där? Men varför har jag då hår som går längs hela fittan, vid blygdläpparna, I RUMPAN!!, och på skinkorna? Är det fel på mig?!!!?"

Jag vet inte hur dessa tankar uppstår? Går det att skylla allt på porrens värld - att 98,9% av alla tjejer har rakade fittor och analer? När varje jävla reklambild i detta samhälle har enbart kvinnor med vaxade ben, rumpor och lår?

Det jag kan svara på dessa oroliga frågor är att det är så kroppen är skapad - på samma sätt som alla oavsett kön kan njuta av att bli stimulerad vid, i och runt analen, har alla någon form av hårväxt kring detta område. Hur mycket det är varierar såklart, men analen och skinkorna är hårbeklädda områden. Oavsett kön så är det hår på, runt hela och det sprider sig över skinkorna, innanlåren och ned över benen.


Varför?
Ja för att hårets uppgift är inte att pynta kroppen, utan att skydda mot smuts, bakterier och annat jox. Analen och könen överlag är känsliga områden --> det behövs hår för att skydda! (därmed menar jag inte att en inte får ta bort det, det är varje enskild individs egna val).

Om det är fel? Nej, det är så kroppen ser ut och är skapad. (ni biologilovers och naturligthetsare, ta till er denna info!)

Om det är ofräscht? Nej, det är ju som vilket annat hår på huvudet. Mitt tips är att torka sig efter att en bajsat och tvätta med ljummet vatten under mensen för att slippa blodskorv som gärna fastnar i håret. Med andra ord inget som en inte redan gör.

0 kommentarer