2:4 - är en bisexuell hela livet?

Visst kan en vara det, det är något som en avgör själv. I och med att en person tänder på alla kön, i stället för kanske enbart ett, antingen detsamma som en själv definerar sig som eller som det motsatta - så kan det för många i omgivningen bli jobbigt (?) att definera människor som är bisexuella. Ta mig som exempel:

blir jag "hetero" en tid om jag bara ligger med snubbar? Eller iaf mer hetero,
eller blir jag mer flatig om jag bara dejtar tjejer? Eller iaf lite mer flata,
- för många verkar just bisexualitet vara någon form av vågskål - som hela tiden vippar lite åt heterohållet eller åt gayhållet. Som att en enbart är bisexuell om har exakt lika många relationer åt båda "hållen"...




Fast vet ni, även om samhället och ens omgivning kan vara helt jävla insnöade på att vilja sätta en i fack och vilja kategorisera en - så är det något en avgör helt och hållet själv. Det är jag och enbart jag som väljer om jag vill ha en titel eller om jag ska vara i något jävla fack.
- och det är enbart jag som väljer hur och om jag vill definera mig - och det gäller alla sexuella läggningar.
0 kommentarer