hoppade på en kurs,

Åh, jag älskar när skolor är öppna för sena anmälningar och låter kloka elever som aldrig håller koll på sista anmälningsdagar hoppa på kurser samma vecka som kursen börjar.

Så det slutade med att jag fick hoppa på en liten kurs till på 7,5hp som heter Sexualitet och etnicitet, som är en av fyra kurser på SH´s kurs Sexualiteter. När den är avklarad har jag läst 3 av 4 delar.


Jag räknade ut mina poäng när jag var med Madde i Brighton, tror vi kom fram till att jag pluggat i nästan heltid under tre omgångar samtidigt som jag jobbat mer än heltid. Fortsätter jag i denna takt kommer jag utan problem kunna läsa min utbildning i Malmö inom några år. Samtidigt som jag drömmer om att läsa i San Francisco, Köpenhamn eller någon annanstans i världen. Men vet ni, jag har lagt kombinationen ålder - utbildning på hyllan. För vem fan har bestämt att jag måste ha uppnått en viss mängd hp efter ett visst antal år? Bara snicksnack. Jag tror inte på att stressa fram en utbildning eller kubba efter en titel.

0 kommentarer