svunnen tid,

Jag och min darling skrattade oss hesa åt gamla bilder igår, tagna från bloggen. Denna lilla sida är en riktig guldgruva där all tid sen flera år tillbaka är noga dokumenterad. Det enda som "saknas" är bilder på ett ex, dem tog hen själv bort... Utan min tillåtelse... Men räck upp en hand den som vill se?

Och min rosa pärla till dator är också en guldgruva. Varenda bild ligger i en märkt mapp, och namnen, jag dör i efterskott. Måste lyckas tömma den innan syskonungarna får den.

- rhodos, och jag älskar att klockslaget står med.

- ett litet överlevnadskit jag fick av Sanna när hon flyttade in och mitt hjärta var i bitar.

- hahahaha, jag älskar fortfarande mannen i bakgrunden!! Ernst fyllde 21?

- madde hade kommit hem från ett år i Australien

- gissar på att Malin fyllde år? För visst bär du en liten krona?


och ibland kan jag sakna den tiden, tiden då allt var nytt, när en utgång planerades i en hel vecka (ibland veckor!!), när en fick hänga timmar med sina bästa kompisar och plugga tillsammans, när en inte hade allt ansvar, när räkningar var något som föräldrarna skötte, när måndagen var dagen då helgens skvaller skulle gås igenom, när hela världen var en lekplats och framtiden fri.
- antar att jag kommer läsa den här texten om tre år och sucka åt min egna naiva inställning till hur det var för några år sen. För visst är världen fortfarande vår lekplats och framtiden något som en själv styr över?
0 kommentarer