tack kondomtorget!

Fick en fin kommentar inatt på inlägget jag skrev 27/3 om att jag tycker att klubbarna borde införa kondomer: 

Postat av: Kondomtorget

Jag tror personligen att det handlar om olönsamhet och är alltså en ekonomisk fråga. Varje maskin kostar och marginalerna på kondomer är väldigt låga, samtidigt som efterfrågan (räknat i antal kondomer) är låg.

En person på krogen, som har fått "napp" och som inte har egna kondomer med sig kommer att köpa 1-2 kondomer. Detta rör sig kanske om 10 % av alla besökare.

Ser du istället till antal rökare och efterfrågan på cigaretter så är troligtvis både marginalerna och efterfrågan större.

Tyvärr är det få som bryr sig om samhällets bästa utan ser enbart till att tjäna så mycket pengar som möjligt. Jag säljer iaf kondomer på nätet - ett steg i rätt riktning om inget annat. :P

2012-04-09 @ 01:31:49
URL: http://www.kondomtorget.se/ 


Tack för ditt svar, och jag tror tyvärr att du här rätt! Människor har en tendens att hellre vilja tjäna pengar än att göra något bra för samhället (som jag anser att ha en kondommaskin är!) och det är lika idiotiskt som korkat. Det är jäkligt bra att du gör det, perfekt för de som kanske inte vågar göra det live! Eller för de som inte har promenadavstånd till närmaste kiosk/affär/apotek! Himla bra att ni finns :)

ps. går det förresten tigga spons av er? Kanske inte till mig personligen (jo!) utan till utlottningar och tävlingar här på bloggen? Har en handfull tävlingsidéer där kondomer och glidmedel skulle vara finfina priser! Vi kan väl mailas? [email protected]

1 kommentar
Kondomtorget

Hej igen! Kul att du gillade vår kommentar!! Som du kan se har vi stökat ner lite i butiken nu när vi lägger in nya produkter från både Pasant och Durex - men vi är snart igång med bloggsamarbeten.



Vi kommer att ingå i Bloggsamarbete (http://www.bloggsamarbete.se/) och där kommer vi utannonsera alla våra kampanjer och erbjuda diverse samarbeten med bloggare.



Utöver detta kommer vi även att erbjuda utvalda bloggare möjligheten att få annonsintäkter när de marknadsför de kondomer de tycker om.



Vilket upplägg du vill arbeta efter är helt upp till dig!



Jag kommer spara din e-postadress och kontakta dig när allt detta blir aktuellt. Maila oss gärna dina förslag på tävlingar och samarbeten! Vi kan självklart sponsra både dig och din blogg - det är alltid kul! (:



Mitt förslag är att du även registrerar din blogg på bloggsamarbete.se (det är gratis) för att inte missa något.



Vidare så vill jag även tillägga att vi möjligtvis har en lösning till det där med kondomer och nattklubbar / krogar - men mycket av det är hemligt så mer än såhär kan jag inte berätta för tillfället.. (: Men det kommer!!



Ciao