45 hp

om någon hackar antagning.se idag vet jag inte vart jag tar vägen. Jag är så nervös, peppad och exalterad att jag förmodligen kommer gråta innan dygnet är över. Anledningen till tårarna får jag ta hand om sen. Helst av allt vill jag läsa 45 poäng, det var min utopi när jag sökte - men med tanke på att jag sökte för ungefär en kvart sen är jag nu på stadiet att jag tar vad fan som helst. Gärna mer än 30 hp - både här i sthlm och distans. Det spelar nog ingen roll om jag blir utan klass denna termin med, men till våren vill jag ha en riktig klass att hänga med. 
 
Några kurser jag gärna vill komma in på:
 

Genusperspektiv på kriminalitet, avvikelse, normalitet och offerskap

Unga, sex och internet

Sexologi och samlevnad I (Deltid, Kalmar)

Sexologi: Barns och ungdomars sexualitet

Sexologi: Vuxnas sexualitet

 
Det som blir en utmaning är om jag kommer in på andra skolor utanför stockholm. Halmstad, Kalmar och Trollhättan - kanske blir vi bekanta i höst?
0 kommentarer