just landed,

För exakt tolv timmar sen låg vi på stranden och jag påpekade för tjejerna att vi måste börja röra oss för att hinna packa det sista, vägga väskorna en sista gång, dricka chokladmjölk, smörja in oss några varv samt komma iväg i tid till flyget för att jag inte ska få ett hysteriskt utbrott...
 
 
 
... och nu sitter jag här hemma igen. Med regnet som droppar mot hustaket, ca 14 grader kallare än min kropp vant sig vid och med Simple Plan på lite för hög volym. Kan fortfarande inte släppa min dröm om bandet och tänker hålla fast vid den länge. 
 
 
Kämpar mot att falla in i den där klassiska tillbaka-från-semestern-ångesten. Och för att kämpa mot gammal ångest (som jag nyligen fick lära mig av Linnea) så har jag gjort en liten lista på saker som jag ser väldigt mycket fram emot.
 
- min födelsedagsfest: rosa drinkar, dans, skratt och mina fina vänner som umgås. Blir bölig bara jag tänker på hur mina olika vänner finner varandra och får varandra att skratta. Och där står jag som ett blödigt nav i hjulet och bara toknjuter. 
 
- bokmässan i september: mingel, böcker, författare, park, fina restauranger, böcker, böcker, böcker.
 
- plugg! jag ska bara dubbelkolla så att jag verkligen kommit in på 52,5 hp och sen ska jag börja leta kurslitteratur! Och om jag blev glad över att min dröm-bok inom sexologi står med på min litterturlista. Svar ja. 
 
- ytterligare en liten semesterresa kommar snart gå av stapeln, har redan börjat fnula på boklistan.
 
- körkort. jag tänker att det är bland det bästa en ung kvinna kan göra i den feministiska kampen att ha ett körkort och allra helst en bil. (det blir så jävla mycket roligare och bättre med denna typ av morot istället för typ "om en vill ta en vända till ikea...")
 
- dejter, hångel, ons, sportbarer - möjligheterna är oändliga.
2 kommentarer
Fridah

Jag hjälper dig med körkortsteorin! När du vill säg bara till!

caro

Men åh, gulle dig!! <3 fika och uppdatering snart! :)

<3