onsdag

Söker lite spontant på resor fram och tillbaka till Trollhättan och Kalmar. Inser att tågen/bussarna slutar att gå runt 19.00 i bägge städer. Efter det är deras kollektivtrafik strypt. Det fanns någon form av nattåg från Trollhättan - med byten? Är det jag som är efterbliven eller hur är det tänkt, ska en sova tre timmar för att sen vakna, packa ihop sig och byta tåg? Ser framför mig några hundra främlingar i pyjamas, förvirrade och trötta...
 
 
Jag måste få tag i boende! Vart finns alla fina själar med en soffa över varannan tisdag och torsdag? 
 
Hur kul vore det inte att ha någon som sov över någon gång i månaden på ens soffa? Vilken fin och fantastisk vänskap som kan skapas. Och om hen vill så får ju hen gärna komma upp till mig och hänga en helg i Stockholm på min soffa. Eller ta hela sängen, jag kan ta kökspallen - så desperat är jag just nu. 
 
Det måste ju finnas folk som kan ta emot en snäll själ som mig någon gång i månaden? Jag är både rolig och bra på att laga kladdkaka. 
 
 
Dagens plan:
- skriva bra och fyndig bostadsannons
- påbörja och helst avsluta hjärntentan
- träffa Isabella
- gå på Grönan med Moa mfl.
1 kommentar
Anonym

Men kolla den där hemsidan där folk hyr ut sina soffor! De brukar turister använda sig av, men ifall det blir kris liksom?