årsenkät

Fem händelser som varit bra det här året?
1. att jag har skrivit regelbundet för Veckorevyn! Jag har världens finaste och klokaste läsare
2. att jag tagit mig tid att resa, vila och bara hänga med folk jag tycker om
3. att jag skaffade eget företag i början av året, bra beslut.
4. att jag tagit det lugnare än förr, typ.
5. att jag fick förfrågan från feminitik.se om att skriva för dom!

Fem händelser som varit sämst det här året?
1. att min pappa är död,
2. 
3. 
4. 
5.

Vad har du lärt dig i år?
Samma som förra året, att allt kan vändas upp och ner och förändras på ett ögonblick. Att jag kan så jävla mycket mer än vad jag ibland inbillar mig? Att jag kan klara av det jag vill, men att jag måste våga säga nej och att när det känns för mycket så är det för mycket. Och, att mina åsikter är viktiga och räknas. 

Blev året som du har tänkt dig?
Nej, det blev både svinmycket sämre och lagom bra. Jag har tillbringat månader i ilska, bränt ut mig med plugg och jobb, för att sen våga ta ledigt, resa bort och bara skratta i veckor med vänner som jag älskar. Jag har väl insett att jag måste våga ta det lugnt för att kunna hålla det tempo jag vill. Men sammanfattningsvis: året har varit ok. 

Vilka kläder har du använt mest?
Håller mig till förra årets svar: Svart. På sin höjd har jag dragit på mig röda undies. Men annars är allt till 94% svart. 

Ångrar du något?
Ja, jag ångrar att jag inlett relationer med folk som tyckt om mig och som jag brutit med pga olika anledningar. Ska vara ego ett tag till. Och bara hångla för nöjes skull. 

Vad har du mest lyssnat på för musik?
Håkan Hellström, TTA, ABBA, Regina Spektor. Dvs samma som alltid. 

Årets tre roligaste fester?
Samtliga nätter på bokmässan, utöver det vet jag inte? Hade visserligen en galen natt på f12 i maj? Och en på Viper... Överlag, ett dåligt festår. Dock väldigt mycket roliga mingel. 

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)

Film: Weekend - kommer bara på en film? Jo, Bitchkram! Twilight, sista delen
Tv: tittar inte på tv, kopplade senast i för att se dokumentären om Palme
Serier: SATC, Bunheads, Girls, Vänner, Skilda världar, Arkiv X, Heroes, 

Vilka människor har du hängt mest med år?
Bara dom bästa är gott nog. Hittade två bilder på skrivbordet som visar två pers. Sen är det ett dussin till.

Vilka nya personer har du lärt känna i år? Ett helt gäng i och med alla utbildningar, men Fridah föll jag pladask över efter ett mail! Och Lovisa är min fina jobbarkompis. Så jävla fina och peppiga människor. Känns som att jag alltid haft dom i mitt liv? Och Anna, såklart. Bild 1) Jag och Fridah på en runda runt Djurgården. 2) Min och Lovisas dricka inför ett mingel + pepparkakshuset vi byggt.

Vad är det vackraste du fått i år?
Ett gäng filmer från när vi var små som mamma bränt över till dvd. Magiskt. Det finns något speciellt med att se folk som nu är döda, på film. Höra deras röster, se dom skratta eller hur de kramar om en. Så fint.

Årets bästa sms?
Alla peppiga och kärleksfulla sms från folk jag tycker om.

Hur många har du varit kär i?
Två. Detta år - ingen.

Vad är det bästa du har läst?

Hungerspelstriologin - det finns inte mycket som slår den. 

Rädd att flyga - Erica Jong: oslagbar klassiker

Bästa någon sagt till dig?

Kunde inte välja, så här kommer några citat:

- du är ju klipsk som fan!

- du är en sån som kommer ha ett sommarprat någon dag

- du som är så klok, och har mycket bra feministiska åsikter, ska inte du skriva en ungdomsbok?

2 kommentarer
Moa

Så himla fin du är älskade <3!
Ps
Klart du kommer ha sommarprat! Puss

Caro Wikbro Rannberg

gulliga du!! <3 <3
jaaa, eller tack! eller jag hoppas verkligen det! :D :D puss!