datum att peppa inför

12e december - då släpps det vilka kurser en kommit in på i vår. Jag VILL läsa kriminologi. Utvidga mitt spektra, läsa trettio poäng som faktiskt hänger ihop, läsa på heltid, ha en klass, läsa något helt annat. Jag vill in. Annars kommer jag plugga massa små kurser igen som jag också sökt, för fjärde terminen i rad...
 
15e december - det är sista dagen som RFSU kommer att höra av sig om en kommit med och blivit en av de där tjugo utvalda. Tror det var 40 som skulle gå på intervju, jag var med i första gruppen som intervjuades. Har de inte hört av sig innan denna dag är det kört, men jag tror att jag kommer komma med. Kändes för bra. 
 
Dagarna innan och dagarna efter kommer ägnas åt mingel, plugg, häng, jobb, deadline för Veckorevyn och pepp inför dessa dagar. När jag vet vad jag pluggar i vår och om jag kommit in på kursen för RFSU kan jag spika datum för körkort, skissa planer för våren och boka in resor. Så håll tummarna för att jag kommer in! 
3 kommentarer
Moa

ÅH vad jag hoppas på att du kommer in på krim I! Då kan vi plugga massa på SU tillsammans! Lunchlådor, kriminolgiprat, o.s.v. o.s.v.!! <3
PS. Har du kollat VHS?

caro

Jaaa!! Jag med! :D åh, det låter fantastiskt! och bakning, tetermosar och pepp inför varandras kurser :)) pepp!

vad är det? så svaret är nej! haha

puss!

Moa

JA TERMOSAR!! Ja, och vi kan baka tillsammans och sen ta med oss till FIKA dagen därpå!! Peppelipepp-pepp säger jag!

VHS = där man hittar antagningsstatistiken. Såg att du sett hur många som sökt. Men det är bara 4 personer fler som sökt i första hand än förra året, så det behöver inte betyda något! Men iaf, förklarar resten, om du kollar på Urval 1 och Urval 2 så kan du se vad betygsgränsen var för att komma in förra året och året innan och så. Kom ihåg att det är VT12 du ska jämföra med, oftast lägre än på hösten! Och ang urvalsgrupperna så antar jag att du är i BI (du har väl inte läst upp något, jag hamnar i BII för att jag har läst upp :/). BI = gymnasiebetyg utan komplettering. HP = Högskoleprovet. Så ställer du bara in det på urvalsgrupp, och sedan kan du se. Ofta är det mycket högre på Urval 1 än Ural 2. (Kolla tvåan först, det brukar ge positivare besked :))
MEN sedan tar de ju in på reservuppropet också, glöm inte det!

Jag är löjligt med expert på den har sidan. Jag kollar typ antagningspoängen för juristprogrammet två gånger om dagen, trots att jag KAN såväl Uppsala, Lund och Stockholm utantill. Så om den krashar så put the blame on me!