kan inte få nog av sammanfattningar

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Samordnade mina första festivaler för Colour Of Love - Valborg i Uppsala och Peace and Love. Ansökte i tid till kurser jag vill läsa. Pendlade till både Kalmar och Trollhättan pga skola. Löpt. Plus en massa mer.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nepp, inte vad jag känner till. 

 

Dog någon som stod dig nära?

Nej. Detta år har jag varit skonad från döden. Har istället sysslat med sorgearbete på övertid. 

 

Vilka länder besökte du?

Jag var i England och hängde med Madde i Brighton och London, i Frankrike och besökte Marseille först hos Isabella och sen med Naddi + syster. Spanien med Natti och Linnea. Tyskland hemma hos Jennie i Berlin. Och New York med Phia. Det var allt?

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Jag saknar lugnet och nu på slutet saknades motivationen för plugg pga så låga krav från skolorna. Dock är jag extremt peppad inför kriminologin i vår! Och jag kommer dra ner på jobb så lugnet kommer. 

 

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

121212 för då hade jag en så himla fin dag med Moa och vi fick våra positiva antagningsbesked! Sen alla resorna med finingar. Resten av året kan jag klara mig utan. 

 

Vad var din största framgång 2012?

Att jag startade mitt eget företag som skribent och att jag nu skrivit för Veckorevyn i lite mer än ett år. Det är fortfarande lika häftigt och jag älskar mitt jobb! Och att jag fick samordna två festivaler för COL. Och att jag kom in på kriminologin och ska få bli skolinformatör för RFSU - så mycket stora och fina saker som kommer påverka min utbildning. 

 

Största misstaget?

Att jag körde på med plugg och jobb i extrema mängder att jag till sist blev lite utbränd. Men den läxan har jag lärt mig och det kommer inte ske igen. 

 

Bästa köpet?

Alla resor! 

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Min familj, älskar att investera i kvalitetstid i form av resor och behövliga pauser från vardagen. Och i böcker till mig själv. 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att jag kom in på kriminologin. Att jag snart är klar med 37,5 hp. Att jag är peppad på ett nytt studiefält. Att jag skriver för Veckorevyn. Att jag fick förfrågan om att skriva för hjärtespalten på feminitik.se Att jag och mina syskon är nära och hänger regelbundet. 

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?

Jag och min far av Magnus Uggla. 

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Snarare argare än alla tidigare år, och ledsnare än någonsin ibland. Nu är det ok.

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Sovit och tagit det lugnt. Våren bestod enbart av plugg, ångest och jobb, och påtvingad vila i form av semesterresor. Så mer medveten vila under nästa år. 

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Rökt. Den tiden är förbi.

 

Blev du kär i år?

Nej. 

 

Favoritprogram på TV?

Historieätarna och Jakten på det perfekta livet, det enda jag verkligen följt. Samt lite olika dokumentärserier och Så mycket bättre. 

 

Bästa boken du läste i år?

Hungerspelen - var länge sen jag fastnade så i en bok. Helt fantastisk. 

 

Största musikaliska upptäckten?

Markus Krunegård, Jonathan Johansson mfl.

 

Något du önskade dig och fick?

Att alla i min närhet var friska, mådde bra och var lyckliga. Det viktigaste av allt. 

 

Något du önskade dig och inte fick?

Ja, jag tror jag önskade mig en förälskelse, och det fick jag vara med om på lite olika vis. Men inget jag höll fast vid.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Jag tog ett flyg till Barcelona den 25e juli, tog en taxi för 800kr som körde vilse. Så vid tolvslaget hade jag precis kommit innanför dörren hos Nattis pappa. Dom hade gjort en skattjakt med presenter och glass. Dagen efter åt vi ute och jag njöt av att slippa Sverige för ett tag. Världens bästa resa och födelsedag.

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Nja, om jag kanske fortsatt löpa? Men det kommer jag igång med så fort isen är borta. 

Vad fick dig att må bra?

Ensamtid i form av promenader eller fix här hemma medan någon dokumentär är på i bakgrunden. Boka resor till någon fin och bara packa en väska och sticka. Sova ut, skratta, hångla och ägna timmar åt att läsa. 

 

Vilken kändis var du mest sugen på?

Mikael Persbrandt. Och Shane från L Word. 

 

Vem saknade du?

Pappa.

 

De bästa nya människorna du träffade?

Fridah och Lovisa. Massa i och med COL. Och redaktionen på Veckorevyn som jag haft äran att få träffa några gånger, min redaktör är bäst! 

 

Mest stolt över?

Att jag klarar allt jag vill. Att jag skriver för Sveriges största tidning för unga tjejer, och för den feministiska hemsidan feminitik.se. Att jag pluggat mer än heltid hela året och klarat alla kurser. 

 

Högsta önskan just nu?

Att alla i min närhet fortsätter vara friska, mår bra och är lyckliga. Utöver det finns det faktiskt inget mer jag önskar. Att dom jag älskar mår bra är det som är viktigast för mig. Resten sker av en anledning. 

0 kommentarer