antingen eller

Å ena sidan vill jag bara ta det lugnt, gå och simma, slöplugga lite och invänta en fining som kommer över på middag senare i kväll.

Å andra sidan vill jag åka till uppsala, gå min första föreläsning på en kurs som jag tjatat mig in på och bara snacka bort några timmar om genus och ungdomars sexualitet.

- och jag vet att jag lovade mig själv senast i går att verkligen lyssna på vad jag själv vill och känner för. Och bara följa magkänslan. Men vad gör en när ens magkänsla vill två saker lika mycket?




Och det där med att våga ta det lugnt? Visst är det fler än jag som har svårt med det? Jag vet inte hur många gånger jag kommer på mig själv med att boka upp varenda ledig minut av flera dagar i sträck för att sen bli helt utmattad och inte orka någonting. För att sen ta två koppar kaffe och låtsas som att allt är som det ska. Att en hoppar in í det där ekorrehjulet utan att tänka, eller för att slippa tänka.
- finna lugnet, det är nog målet tvåtusentolv.
0 kommentarer