du gillar tjejer väl?

I lunchrummet på jobbet, jag pratar i telefon när annan kollega kommer in:

C - Eh oj. Nu fick ju du höra om min helg... Hehe. Hoppas du inte är pryd eller så för det är ju inte jag som du hörde. Ehm.
X- Nej då ingen fara!
C - Pjuuh! Kan ju lätt bli pinsamt annars.
X - Men jag hade fått för mig att du bara gillar tjejer? Eller?
C - Nja. Eller asså ja. Fast nej. Eller jag hade en brud i våras (vart kom den meningen ifrån!!?), men det är slut sen, ja i våras. Nu är det snubbar som gäller. Typ.
X - Jaha.



Att folk spekulerar i mina sexuella läggningar och har åsikter om min sexualitet rör mig inte det minsta. Jag tycker mer det är intressant vad folk tillskriver mig på grund av mina egenskaper? Det är ju inte direkt så att jag talar vitt och brett om vilka jag legat med den senaste månaden. Så då måste det ju vara något annat som lett till den slutsatsen... Jaja, jag säger som jag brukar, jag ligger med den jag känner för och det där med kön är inget jag fokuserar på.
0 kommentarer