dumstrut 2.0.

Och tystnaden som uppstår när en av kursdeltagarna på den avslutande rundan efter två timmar långt seminarium om tema "trans" säger: "Asså, heterosexualitet och homosexualitet är ju samma sak som transsexualitet. Det handlar ju om sexualiteter."



Det är i ungefär denna typ av situation som jag vill vända mig till henom och i saklig ton säga: Är du i ett annat land och vänder plättar?

Eller helt enkelt bara kasta ett pappersplan i ögat på människan.



Jag känner mig bestulen på energi! Jag var jävligt delaktig under hela seminariumet och bara toköste ur all info jag kunde medan min lärare nickade nöjt. Och vad fick jag för det? Ingenting. Nej, nu måste jag göra mig iordning, jag en syster att fira!




ps. jag gjorde antingen eller, den där meningen sa alltid min pappa till mig när jag försvann i någon tankebana. Sen brukade jag få beskriva plättarnas färger. Det förtjänade inte denna människa. Och pappersplan är jag inte lika vass på att göra som jag en gång varit.
0 kommentarer