har svt någon ryggrad?

Jag missade melodifestivalens start helt och hållet, men har blivit uppdaterad med hjälp av fb, vänner och kollegor. Vet inte hur många gånger jag fick svara på frågan: Vad tycker du om Thorsten?


Vad jag tycker om Thorsten? Jag tycker att han är ett jävla äckel som borde bli diskad direkt. Det spelar ingen roll hur mycket han ber om ursäkt, han är ett äckligt vrak och Melodifestivalen borde kicka ut honom. Jag vet inte vad som gör mig mest upprörd - den handling han gjorde (tog på Ana Ginas rumpa efter att hon bett om en kram!!) eller att hela svenska folket liksom rycker lite på axlarna och säger antingen "men asså vadå, det är ju Thorsten!! Hehe så tokigt det kan bli!", eller "Men ni vet ju hur han är, och han menade säkert inget illa!" eller "Men det var ju faktiskt hon som bad om en kram först!"


Varför är det okej att en vuxen man tar på en kvinnas kropp då hon bett om en kram? Varför rycker hela svenska folket på axlarna åt detta? Vad ger det för alla ungar som sitter klistrade framför tvn?
- Jo, att det är helt okej för en man att ta på en kvinnas kropp som han vill
- att det är okej för att han är man och hon är kvinna
- att hon hade bett om en kram och bjudit in honom till att göra mer saker
- att det är okej och att mannen är överodnad kvinnan
- att kvinnan bara är en kropp som hon ändå inte styr över.



Om SVT hade någon som helst jävla ryggrad hade dom rytit ifrån ordentligt och kickat ut Thorsten Flinck från Melodifestivalen direkt. Vad är det SVT´s slogan är nu igen - Tittarnas television? Som vi medborgare ska vara med och betala till varje år. Något kollektivt och gemensamt. Kräks lite i munnen av detta. Men jag är lite glad över en sak, och det är att jag aldrig har betalat den där jävla licensen och tänker nog inte göra det i fortsättningen heller.
1 kommentar
Perry

Ber en kvinna om en kram måste man ju ta på hennes kropp ?