känslornas planet,

Var det någon mer än jag som vaknade av månens sken? Jag vet inte när jag började med detta, men jag har alltid mina draperier uppdragna - jag ser allt och allt ser mig. Men främst för att jag njuter av att vakna av solen som sticker i ögonen.

Men månen, undrar hur många det egentligen är som tror på att den är med och petar i våra känsloliv. Det sägs att den kan få oss ur rubbning och att det är en rent känslomässig instabil tid när den är som fullast? Illa om en skulle bli friad till på just en sådan dag...


Utan att bli för filosofisk tror jag nog att det där med planeterna vad saker som spikades innan de visste mer och kanske bättre. För om månen är känslornas planet så innebär det ju även att venus är kvinnornas och mars är männens... Och där har vi något jag inte tror på.

ps. någon som "känner av" det där med månen? Blir lite mer känslosamma? Lite mer spontana? Lite mer blödiga? Lite mer kärleksfulla? Någon?
0 kommentarer