omsluta är bättre,

Ja, jag är också medveten om att ordet omsluta är en så himla mycket bättre förklaring än ordet penetrera. Ni hänger med på skillnaden:

omsluta = fittan kan omsluta, munnan kan omsluta, låren kan omsluta, analen kan omsluta - det är alltså något som är runt ett föremål som tex en kuk eller dildo.
penetrera = något som sticks in, tex en kuk som sticks in i en anal



Men, min argumentation kring att det penetrerats i alla tider och knullats i alla möjliga hål så ville jag just förstärka problematiken. Att slicka fitta och lesbisk erotik har i alla tider antingen negligerats, ignorerats eller setts som något annat än just sex eller kärlek. Och har inte ofta varit lika hatat och kriminaliserats.
- utan det är ofta kuksex, msm, rövknull med kukar och "manlig" homosexualitet som diskuteras. Och så är det även idag.


Men annars så älskar jag ordet omsluta och tycker det är så himla mycket bättre än penetrera. Vad det gäller just en fitta och kuk så är det ju lika mycket omslutning som penetrering. Hänger ni med i mitt resonemang?
0 kommentarer