realitycheck på badhuset,

Jag gillar badhus, om vi bortser från de där tvångstankarna om att folk faktiskt kissar i vattnet som alla gemensamt simmar i, så är det himla mysigt och behagligt.

Förutom det uppebara att simning är ett bra sätt att motionera och röra på alla de där musklerna som en knappt vet vart de sitter, så är det också ett bra sätt att få se lite olika kroppar. Ni vet när en bara kräks i munnen av alla överstylade modebilder, reklambilder som jämt består av halvnakna kvinnokroppar där revbenen sticker ut och alla skeva "förebilder" som samhället pumpar i oss av form av reklam och mersälj
- ta en vända förbi närmaste badhus och glo på folk.


Samtidigt som en själv kan boosta egot och våga gå omkring naken bland främlingar, tankar du samtidigt på bilder av människor. Långa, korta, breda, smala, håriga, flintisar, vaxade, kubformade - människor. Riktiga jävla människor som ser ut som människor gör.

Scenen när Charlotte springer omkring i handduk för att hon inte vågar visa sina lår visar ganska bra på hur det ser ut på badhus - men våga droppa handduken nästa gång!



ps. fast igår var det en som hade med sig ryggsäcken i bastun? Får en göra så? Jag satt i en kvart och var äcklad av att den där ryggsäcken bar på massa baciller som sögs ut i ångorna som jag sen andades in... Jag har inte ens ett hänglås på mitt skåp. Litar på mänskligheten lite för mycket.
0 kommentarer