sexualiseringen av barn,

Det enda jag inte gillar med badhus är att se ungar i bikinis. Tolka mig rätt - ungar som lär sig simma och har kul är det bland det finaste jag vet, men föräldrar som klär sina ungar i bikinis är värdelöst.


Det är så enkelt sätt att skilja "pojkar" från "flickor" och till vilken jävla nytta? Vad är argumentet för att klä ungen i bikini? Vad är syftet? Jag kan inte förstå det. Om en nu vill att ungarna ska ha badkläder, varför dra det till den gräns att de blir kopior av vuxna. Typ: "Här älskade lilla unge, du kommer att få bröst om ungefär 8-10 år, så det är lika bra att du lär dig skyla dom." Det är en sexualisering av barn och en lär flickorna att dom ska skyla sin kropp på ett visst sätt.

- vad är felet med baddräkt? Visst att de kyler magen efter att en badat klart, men det är väl bara byta så fort ungen badat klart?!

- var det bara jag som oftast badade naken när jag antingen var utomlands eller på landet? På badhus var dock badkläderna ett måste hela tiden. Men har samhället blivit så illa att barn inte ens kan bada nakna? Jag tror jag var 8 år när baddräkten blev ett måste utomhus? Jag vet inte, men detta är bara ett av de där effektiva sätten att visa för barn att det ska vara skillnad på könen, att pojkar ska se ut på ett sätt och flickor på ett sätt.
1 kommentar
Jenny

Ja du vet ju vad mina barn har på sig, eller inte på sig ;-)