socker och surt,

Ibland sker saker som får mig att stanna upp och fundera över varför saker sker i mitt liv. Vad är det som gör att allt helvete på helvete sker samtidigt, eller att får en ett ragg så får en ofta ett till samma natt. Eller händer en sak så händer gärna en annan bra sak strax därefter. Och en ond sak kommer sällan ensam.
Mitt värsta exempel ur mitt egna liv:

- fått brev om att jag är sjuk och vi vet inte om jag kommer överleva,
+ jag har fått hjärtat krossat
+ sagt upp mig --> inga pengar --> hyra att betala och gärna mat att äta
+ ska plugga massa kurser som jag inte vet hur jag ska klara.
(obs. jag är nu frisk, hjärtat är helt, jag fick två nya jobb och klarade alla kurser.)



Så varför ska då en fantastisk helg avslutas i kaos? Det borde ju bara fortsätta i bra saker som en lång bra-kedja. Nästa vecka kommer bli bra, eller hur?


Nu sticker jag till Fredrik på film och glass, bra avslut på veckan.


ps. em, tänker på dig och har redan bölat två gånger. Min fina <3
0 kommentarer