avgjort.

C - Du, om vi någon gång skaffar barn, då har jag ihjäl dig om du också, precis som typ alla andra män i detta jävla land tar pappaledig under vm-fotbollen!
R - Vi? Ha barn? Va? Nä nu förstår jag ingenting?!
C - Nej, men bara Om! Då har vi en deal!
R - Eh, jaha okejdå.
C - Så ingen pappaledighet bara för att det är fotboll på tv. Okej?!
R - Du, den enda perioden på året som jag skulle ta ledigt då är under Melodifestivalen.
C - Bra, då har vi det klart.



Ser att det kommit upp ännu en diskussion om pappor och ledighet. Själv kan jag inte förstå vad det jävla problemet är? Det är bådas/fleras unge - se till att ta hand om ungarna lika mycket! Visst, för många är det en ekonomisk fråga, men det kan inte vara den ursäkt som ska vara giltig för att det inte ska kunna ske en förbättring. Så jävla trött på den anses vara själva skyddsnätet kring en förändring? Och att det existerar bonusar och dylikt för att locka pappor ger mig bara magknip.


ps. fatta den magknipen om en skulle råka inse att en person som en fallit för har den inställningen. Usch.
1 kommentar
adam

HAHAHA. klockrent!

Våran robin. <3