bortamatch,

Jag är inte direkt beläst inom idrottens värld, men ordet innebär väl att ett lag spelar på ett annat lags plan? För då blir det en bortamatch? Vilket borde innebära att när en plockar hem ragget till sig själv så blir det på hemmaplan?
- tänk att även jag kan få nytta av sporttermer...



Mitt bästa minne av ordet bortamatch är dagen efter St Patric´s day i tvåan eller trean på gymnasiet, jag och Ernst hade vaknat upp i Skrapan efter någon timmes sömn och väldigt mycket öl och skumpa. Klockan åtta stod Ernst och skrek bredvid sängen, vi fick inte missa geografilektionen... Så vi åker till skolan, jag hade irländska festdetaljer i form av hatt och scharf, min vita kofta hade jag själv klivit på när vi skulle ut från baren. Så det syntes vad vi hade gjort...
Vi kubbar in i skolan med munnen full av minttabletter för att försöka dölja nattens äventyr och springer in i vår lärare och klassföreståndare som med glad röst ropar - "Men är det inte bortamatch-Caro!"

- för till historien hör att han hängde med oss kvällen innan på puben. Därav kunde han veta att vi bara samma kläder två dagar i rad. Så jävla sjukt minne.
0 kommentarer