listan

Istället för att skriva tenta satt jag och lyssnade på dokumentärerna om Eldkvarn och Thåström till 02.00 i natt. Och gjorde denna. Nu väntar dejt med Ellen som åker hem idag, och jag vill mest gråta.


1. Hur gammal är du om fem år? 27, huvva.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Det kommer ju att bli Ellen.

3. Hur lång är du? 163,5, men i passet står det 164! Mohaha!!

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Det måste ha varit "Rika barn leka bäst"? Kan inte tröttna på den. Annars kollar jag mest serier.

5. Vem ringde du senast? Jag vet inte? Jag minns bara vems samtal jag inte svarade på.

6. Vem ringde dig senast? En person jag inte har lust att träffa förrän träden är gröna.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Det var från Ellen och vi planerade dagen, klänningsjakt och skratt <3

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på vad det handlar om, men främst sms. Det är mer tidseffektivt och går att spara om det är fina ord eller fyndiga meningar.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda.

10. När såg du senast din mamma? I går kväll

11. Vilken ögonfärg har du? Bruna, med tre svarta prickar i ena.

12. När vaknade du i dag? 8, sovmorgon!

13. Vilken är din favoritjulsång? Oh Helga Natt med Ola Salo. Den personen kan sjunga vad som helst och jag får fortfarande rysningar.

14. Vilken är din favoritplats? Beror på med vem jag är med. Landet, i en solstol, utomlands och upptäcka nya saker. Men är det med rätt person funkar en grå bakgata lika bra.

15. Vilken plats föredrar du minst? Sjukhus.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då är jag 33, så jag har släppt i alla fall en-två böcker, har kanske ett barn? Kanske en fast partner? Körkortet är fixat sedan länge och jag har backpackat i Sydamerika och Indien. Mitt företag går jäkligt bra och har utvecklats så jag kan jobba det jag verkligen vill med på heltid.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörkret. Får fortfarande bakslag då och då.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Sista avsnittet av Klubben, det är riktigt bra. Ellens sms. Och att titta på bilderna från helgen.

19. Hur stor är din säng? 160? Det går att sova tre pers i den i alla fall.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar, som jag visserligen aldrig bär på. Ska införskaffa en ny platt sak snart.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror helt på om jag har sällskap eller inte.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Jag tror det är 6?
23. Hur många landskap har du bott i? 1.

24. Vilka städer har du bott i? Stockholm. Och Mataró om somrarna med Natti.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Helst barfota, på andra plats kommer strumpor i sängen.

26. Är du social? Ja, det skulle jag kalla mig.

27. Vilken är din favoritglass? Allt som Ben & Jerrys gör. Och alla som innehåller choklad. Egentligen äter jag väl allt förutom ägglikör och rom&russin.
28. Vilken är din favoritefterrätt? En bra lagad creme brulée, chokladmousse och en mjölkchokladpannacotta jag åt för tre år sen ligger på topp tre.
29. Tycker du om kinamat? Ja.

30. Tycker du om kaffe? Lite för myclet. Får dödenshuvudvärk om jag missar en kopp.

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe eller juice.

32. Sover du på någon särskild sida? Beror på sällskapet, men jag sover lika bra vart som helst och hur som helst.

33. Kan du spela poker? Ja, fast det var ett tag sen sist. Jag är mer för sällskapsspel.

34. Tycker du om att mysa/kela? Ja, om jag klickar med personerna.

35. Är du en beroendemänniska? Ja, det är vi väl alla av det ena eller det andra? Men jag är hellre beroende av kaffe än av en människa. - ett gammalt ordspråk.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, en gammal klasskompis.

37. Vill du ha barn? Ja, två tack!

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och spanska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, en av mina värsta stunder.

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor tror jag? Och min dvdsamling var inte gratis.

42. Äger du dyrbara smycken? Ja, jag har ärvt en del guldklimpar. Det känns så jävla fint att bära något som någon jag älskar har gjort.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Tittar inte, men på svt play är det Klubben, julkalendern, och olika musikprogram. Senast det om Eldkvarn och Thåström <3

44. Kan du rulla med tungan? Som ett litet rör? Ja. Men bara åt ena hållet.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Åh, jag umgås enbart med människor som får mig att skratta. Jag har en handfull människor som jag kan börja skratta av bara jag snuddar vid tanken på allt vi gjort. Att kunna skratta är en av de viktigaste egenskaperna jag letar efter hos folk.

46. Sover du med gosedjur? Copacabana är min ständiga sovpartner såvida jag inte har levande sällskap med mig hem.

47. Vad har du för ringsignal? The Killers - Somebody told me.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Japp, alla små klänningar som mormor sytt ligger i kartonger på vinden.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Mitt hjärta och åsikter, hehe.

50. Flirtar du mycket? Om jag är på rätt humör så kan det hända.

51. Kan du byta olja på bilen? Kanske?!

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?  Nej.

53. Vilken var den senaste boken du läste? Fatta eld.
54. Läser du någon dagstidning? Metro. Men gärna Dagens Nyheter.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? VeckoRevyn! + Bang, Ottar och Filter.

56. Dansar du i bilen? Med rätt sällskap så.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Förmodligen Vinyl.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Något upplägg till bloggen, har den typen av lappar lite här och var.

59. När var du i kyrkan senast? Det var i somras, när jag och Isabella var på fancypancy bröllop i Århus. Jag fattade inte ett ord och spanade mest på Idol-Olle!

60. Är du lycklig? Ja. Visst har jag mycket att gråta för och det finns stunder då hjärtat värker av sorg. Men visst är jag lycklig.

0 kommentarer