opponering.

Finns det något svårare? Speciellt när en ska opponera på en text som skiljer sig så kolossalt från ens egen text. Min text rackade ner på all litteratur vi fått läsa under terminen, de kristna traditionerna som kränker, krossar och förstör den kvinnliga sexualiteten och förminskar den till antingen osynlig, eller helig som Madonna, eller som en hora som inte kan hålla på sig, eller som en som enbart finns till för männens skull - och jag ska läsa en text som behandlar kristna förhållningssätt vad det gäller relationer med synvinkeln ur ett litet kristet förbund.

Jomensåatt jag mest förstår ingenting av det jag läser. Och då blir det ganska svårt att ge kritik när jag knappt förstår ingressen.

Men sexualitet och religion - visst är det två gigantiska ämnen som är otroligt intressanta att blanda ihop och diskutera? Och det är stunder som dessa som jag kommer på att jag faktiskt en gång i tiden dejtade en kd-diggare. Det var en spännande period i mitt liv.

0 kommentarer