pojkar och flickor kan inte vara vänner,

C - Asså folk har reagerat på oss, eller att du är här...
R - Aha. För att du är tjej och jag är kille och för att vi inte knullar eller?!
C - Ganska precis så faktiskt. Att vi liksom inte kan vara vänner?!
R - Så jävla dumt.



Jag har lite svårt med detta, att folk liksom tar för givet att enbart för att jag umgås med en snubbe - så måste jag vilja ligga med honom, vara kär eller egentligen innerst inne vilja vara tillsammans med honom. Som att enbart för att våra könskromosomer skiljer sig så kan vi inte vara vänner?
- och jag tänker vidare att jag har alltid haft "pojkar" som vänner. Hade en Oscar på landet som jag dyrkade och hängde med hela veckor under sommarlovet och så fort vi var därute. Hade en annan Oscar inne i stan som jag hängde med.

 Och jag försöker liksom föreställa mig hur vuxna människor gör när deras barn vill leka med annat kön än de själva?! :

X - Eeeh oj oj oj, lilla Ebbapebbasmulan. Ska du verkligen leka med en liten pojke. Amen va försiktig så ska nog allt gå bra. Och akta kjolen! Och ni får inte vara själva, för vi måste kunna se er för annars kan det ju bli barn. Hehe.

X - Amen lilla Nils, nu tar du det försiktigt med Ebba. Du förstår hon är lite mer skör än vad du är. Så lek snälla lekar, okej? Inga dumma lekar, utan lite mer mjukt.


Och då känns det lite konstigt att jag som tjugotvå och han som tjugofyra liksom ska förklara vår vänskap och intyga att vi inte knullar, utan kollar film och äter godis. Och dricker massa öl och skrattar bort timmar.

2 kommentarer
Jenny

Hahahaha jag döööör av skratt. Lilla gumman, klart ni inte kan vara vänner. Flickor och pojkar kan inte leka. Lika lite som att pojkar kan ha rosa kläder och flickor spela fotboll...eeehh....Hahahaha, skrattretande. Puss syrran och heja dig <3

Anonym

Du hajar ironin va :-)