gamla serier - moderna budskap

När vi var på Peace and Love fanns det olika funktionärshäng där de främst delade ut livselixir, men vi hittade även en hög med gamla serier. Jag tittade aldrig på årtalet, var alldeles för upptagen av att fota. Tidningarna är kanske från sent 80-tal/tidigt 90-tal, och jag vill säga att de tillhör det förflutna. Men budskapet känns tyvärr modernt. Inbillar mig dock att inget liknande skulle få gå i tryck i dag? 
 
 
jag vet inte mycket om serier, men jag undrar bara när det ska komma serier som inte präntar in könsroller i läsarna där männen är hjältar och kvinnor är objekt. Känns så tröttsamt om det inte skett någon förändring sen detta gick i tryck.
1 kommentar
jossan

titta gärna på våran nya lilla youtube-video vi klippt ihop från årets peace and love festival och säg vad du tycker! http://www.youtube.com/watch?v=S-YGobjv6T8&feature=player_embedded