cykelbyxor för mellangården?

Jag sitter här efter ett avslutat spinningpass och funderar lite kring ens relation till instruktören. Eller snarare - hur många pass måste jag ta till innan jag och instruktören kommit så pass nära att jag kan diskutera det här med sadeln. För det kan ju inte bara vara jag som får brutalt jävla monster-ont av att sitta på den? Som älskar backarna för de är minuterna då en slipper sitta och slipa på blygdläpparna, eller får så pass ont att vaginalsex går bort den veckan jag kör två pass spinning i rad...



Eller ska det krävas att jag köper specialsydda cykelbyxor för dessa tillfällen jag cyklar? Och kommer dessa byxor då kunna göra att jag kan ta mer än ett pass i veckan? För skulle jag inte så brutalt ont hade jag gärna cyklat tre gånger i veckan.
Någon mer än jag som har dessa problem? För jag vet att det finns mängder med forskning kring sadlar och pungen - främst Italien ligger långt fram i denna forskning och de har speciella sadlar för de med pung som cyklar ofta, för att det ska vara skönare men även för att skydda spermieproduktionen. Något säger mig att forskningen kring blygdläppar och spinningsadlar inte direkt är ett hett ämne...
0 kommentarer