familjer

En familj kan se ut lite hur som helst, det var många år sen jag insåg att mamma-pappa-barn-konstellationen inte var det ultimata.
Och visst finns det något fantastiskt och befriande att som utomstående bara känna sig hemma i en familj. Det är få saker som får mig att må bättre än att känna sig hemma, trivas och bara kunna vara med en grupp människor.

Att bli omhändertagen och ompysslad på det där sättet som innebär att en får sin tallrik fylld till bredden, några som lyssnar på det jag vill säga och som öppnar sitt hem. Det är så fint.
- Och det är så jag är uppväxt, jag är glad över att min mor alltid såg till att dörren stod öppen, mackorna i frysen räckte och maten på spisen alltid var till minst två pers till.

Ett öppet hem är bland det finaste jag vet. Så ska jag också ha det.

0 kommentarer