hur blir en värd kärlek?

Jag har nyligen inlett en ny hobby, som jag faktiskt inte rekommenderar till någon. Jag går igenom Blondinbellas kommentar i jakt på ingenting. Det bara tar tid och energi från mig, men har en en gång börjat, är det svårt att sluta.

Och det mest fascinerande är att så fort BB nämner något om sin nya kärlek så trillar över hundra kommentarer in om hur "mycket hon är värd detta".
Jag vet inte hur ni känner er med denna mening? Men jag hade nog blivit ganska pannskrynklig om någon av mina vänner, eller för del delen en drös främlingar "grattade" mig med den frasen.
Denna typ av fras öppnar upp för miljarder frågor och funderingar, men de mest centrala enligt mig:


1) Hur blir en värd kärlek?

2) Alla andra som av någon av de fantastiska många bra anledningar som finns, och för den delen även dåliga - inte har någon kärlek just nu, är dessa människor inte värda kärlek?




Prata ihop er i smågrupper och så ses vi här igen vid halv två.
0 kommentarer