ligger alla med alla i Gossip Girl?

Jag försöker precis som alltid när jag läser, ser film eller lyssnar på musik att inte analysera något, tänka genus eller ens försöka problematisera något - för att det ska vara nöjen. Igår kom jag på mig själv med att anteckna under Gossip Girl. Anteckna!

Och detta är jag mest fascinerad över:

- ligger alla med alla? Jag är på slutet i säsong två nu, och jag vill redan nu göra en liggkarta för att hänga med.

- det här med att de hånglar upp varandras vänner för att såra den de egentligen vill ha? Alla gör så i denna serie? Således borde det sluta med att alla har varandras saliv sparat på insidan av kinderna då det sägs sitta kvar i ungefär fem år...

- att Lily och Rufus gör ligglistor och visar för varandra? I vuxen ålder. Och att hon har mer än honom, och GÖMMER sin! Det finns så mycket i dessa scener att skriva om.

- att Blair har en tydlig bild av hur en kvinna ska vara, och att hela hennes socitetsklick har densamma, och hur då Serena blir normbrytaren som ständigt ställer till med problem... Blondinen och Brunetten i ett nötskal.

0 kommentarer