mensapp

Får höra att det finns en mensapp. Hur ballt är inte det? En app där en skriver in när en har mens och tadaa - så har en koll på hela sin menscykel. Till skillnad på den gamla goda tiden när en fick kladda i mammas kalender för att hålla koll på sånt...
 
Överlag finns det bara fördelar med att hålla koll sin mens, när den ska komma, ungefär hur lång tid den tar och ungefär hur mycket det är - men det är även viktigt att komma ihåg att den inte alltid kan vara regelbunden. Att det inte alltid är likadant. Att det skiljer sig från person till person. Ens mens är inte något som är hugget i sten. 
- jag vet inte vem som bestämt att mensen ska vara regelbunden för ALLA efter ett visst antal år? 
 
 
För övrigt tänker jag steget längre kring denna app och önskar att det fanns en funktion där en kunde lägga in sina vänners cykler också. För att hålla lite koll. Typ om en vet att ens bästis blir lite ledsen kring dag tre, så kan det vara snällt att köpa lite choklad eller kanske inte vilja diskutera FN´s roll i söder just dessa dagar. Tex. 
- eller bara få på print att ens menscykel kan synka med de en hänger med! Har det hänt er med? Jag minns under högstadiet när vi höll stenkoll på varandra, och hur Bill och Bulls cykler såg likadana ut. Går det att bli mer bästis än så?
 
 
 
ps. det enda jag dock inte skulle rekommendera med denna app är att räkna ut så kallade "säkra perioder". Det är något jag aldrig kommer rekommendera någon att göra. Never ever att jag har den typen av information på mitt samvete. 
0 kommentarer