ursäkter för att inte vilja ligga,

  • jag har ont i huvudet
  • jag har så mycket på jobbet
  • jag är trött
  • jag måste plugga
  • det var ju inte så länge sen sist...
  • du kan väl onanera istället?
  • jag måste upp tidigt
Dessa sju ursäkter är de jag kommer på, finns säkert fler utöver dessa som används flitigt. Och jag kan inte låta bli att känna sorg över att det ska finnas ursäkter för att inte vilja ligga. Inte för att en alltid måste känna lust och alltid vilja ligga - för så är det inte. Utan det sorliga är att det måste finnas ursäkter, när en istället kan säga sanningen. Kommunicera med den en ligger med. Våga prata om sin lust och vilja till att ligga eller inte ligga. Det är lika viktigt att våga prata om lust åt båda hållen. Både att en vill och att en inte vill.
 
Är det enklare att dra en nödlögn och skylla på tentaplugg istället för att kunna säga till den en är kär i att en inte har en droppe kåthet i kroppen? Eller bättre att låtsas somna direkt istället för att inte våga säga att en inte vill ligga? Eller är en rädd för att såra om en gång på gång säger att en inte är sugen?
 
Det kan alltid finnas mängder med anledningar till att en inte vill ligga, men det innebär inte att det blir bättre av att ljuga, ursäkta sig eller inte våga prata med den en är med. Kåthet och lust är något som går i perioder hos alla. Det är alltid bättre att prata och våga kommunicera.  
0 kommentarer