alltså jag tycker homosexuella är heeeeelt ooookej.

Jag fick en liten spontan föreläsning i går på middagen, ni vet hur det är med vuxna människor - efter någon drink, några glas vin till maten och när whiskeyn kommit in kommer det där pockande behovet av att vila prata.


Detta var strax efter att en person ifrågasatt mitt mobilskal, med frågan om det är något personligt bakom valet? Motivet: Hjärter Dam.

...


Till detta kom även en föreläsning om hur den här personen inte hade något emot homosexuella. Homosexuella var rent utav heeeeeeelt oooookej. Hen hade även känt flera homos i sina dagar. Det är sant, flera styckna!! Och därmed var dom heeeeelt oooookej. Men den där Jonas Gardell var väl ändå inte SÅ rolig. Men hans man däremot, där hade vi en riktig rolig typ, fin dialekt också.
Men som sagt, homosexuella hade hen ingenting alls emot. Ingenting.


Dessa situationer är något utav det värsta jag vet. Det finns få saker som får mig så arg som när en person vill bedyra för mig hur jävla okej homosexuella är.

VAD FAN HAR JAG MED ATT GÖRA HURUVIDA EN PERSON TYCKER ATT ANDRA MÄNNISKORS SEXUALITET ÄR OKEJ ATT GÖRA?!

 

Men så kanske några utav er tänker: "Men asså vadå, det är väl jättebra att personer är för homos? Eller vad är det nu som är fel?"

Jomenvisstva, exakt så sa min mamma när jag höll på att kräkas av ilska i taxin på väg hem. Och jag skriver samma sak som jag sa i går:

En person som anser sig ha rätten att avgöra vad som är okej för en annan människa att ha för sexualitet
- kan lika gärna säga att det inte är okej.




ps.
sen det där med att en anser sig att klumpa ihop aaaalla homos till en homogen grupp, att alla dras över en och samma kam och exotifierar det hela smakar också ganska illa i min mun.

0 kommentarer