Egoina hann före,

Hon har skrivit en fantastisk krönika i City-tidningen som finns i Skåne, men går även att läsa på hennes blogg.
Texten handlar kort och gott om det är okej att mobba folk som ändå är offentliga personer? Hon jämför Björn Ranelid med hon som hade hår under armarna...


En sak som jag funderat över länge är varför hela Svenska folket anser sig ha rätten att mobba Björn? Jag har inte läst några av hans böcker så jag vet inte hur han skriver, det jag vet om honom är att Linda Skugge i någon debatt kritiserade honom för att han bar rosa och och hade läppglans... Känns som riktigt kaxig och relativ kritik.


Så varför är det okej att hata och mobba just honom? Enda anledningen jag kommit fram till hitills är att han är en normbrytare.

- han är en man
- han har urringat (något som oftast är exkluderat till enbart människor med stora bröst, ofta kvinnor)
- har bär synligt läppcerat - också något som tolkas som kvinnligt då det inte finns någon reklam eller ens marknad för dylika produkter för män
- han är brun/orange/icke vit - kanske beroende på solarium? Kanske brunutansol? Kanske hans hudfärg? - vore det på något sätt konstgjort är det återigen en sak som ofta förknippas med kvinnor
- han är mån om sitt utseende



Jag vet inte, men jag hade innan jag hörde låten någon form av respekt för karln. Främst för att han bitchade tillbaka så bra till Svenska akademins egen Peter Englund vid förra årets medverkan av Let´s Dance.
3 kommentarer
Elin

Absolut sista chansen att anmäla sig till VECKANS BLOGG!

Tävlingen avslutas i eftermiddag/kväll, så ta chansen!

Vill du ta del av mina läsare, och bli länkad i min meny under en vecka?

Då kan du anmäla dig till VECKANS BLOGG nu!

Direktlänk; http://believe.webblogg.se/2012/march/veckans-blogg.html

Det kanske är DU som blir vinnaren/en av vinnarna.

Att vara med skadar inte :P Hoppas nu att du är med.



Kram <3

Emma Estevez

Men jag hann först! Jag nämnde hetsen mot Ranelid här i kommentarsfältet för flera veeeeckor sen :)

Han är Sveriges svar på Donald Trump; skrytsam, fåfäng, arrogant och kass på sitt yrke. Det enda jag kan beundra honom för är att han har lyckats bryta mot varenda jantelag som finns och trots/p.g.a. det lyckats klamra sig fast i ramljuset.

Mia

Men man måste ju ändå beundra en man som ställer sig på scen och sjunger om säd (S-Ä-D!!) framför ett helt land. Eller? :)