En positiv sak med håret

Jag har tänkt hela veckan på vad vi i samhället får ut av denna fantastiska hårdebatt, ni vet den om att män i alla åldrar ser sig ha rätten att kränka, hota, trakassera och bokstavligen ha rätten att ösa ur sig sina negativa åsikter om kvinnors kroppar. Ni vet det som hände hon i melodifestivalen.

Förutom att tusentals fantastiska kvinnor nu käftar tillbaka och att främlingar går ihop i enad front för att kämpa mot detta förtryck, så finns det en positiv sak till som kommer ur detta:

NORMER.



Hädanefter när jag skriver och föreläsar kommer jag alltid kunna ta detta som ett exempel på vad som händer när en bryter mot en norm. Det må vara osynliga regler, men straffen och konsekvenserna är långt från osynliga.
3 kommentarer
Sanna

Måste bara säga det är finns många kvinnor också som kränker kvinnor med hår under armarna! Inte bara män:) <3

caro

Det har du så himla rätt i! :) men främst män, men absolut finns det kvinnor som även gör det.



Och för mig är det helt jävla omöjligt att förstå varför? Sånt gör mig så jävla arg att en kämpar emot. Dumma jävlar!



<3

Jenny

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte stöttar andra kvinnor...