my week with marilyn,

I stället för att sova mellan Staterna och London såg jag filmen om Marilyn Monroe. Jag hade fått för mig att den skulle vara förbannat vacker och mest fin, det var den till viss del - men mest fylld med ångest och smärta. Jag har i olika perioder dyrkat denna ikon utan någon egentlig anledning, jag bara älskar allt med henne.

Det som träffade mig hårdast var hur skör hon var, hur hon åt tabletter för att orka med sig själv, all press och sitt liv. Hur omvärlden krävde att hon skulle vara den perfekta kvinnan som jämt log, flörtade med karlar och knullade kameran med hjälp av sina kurvor och blonda lockar.

Michelle Williams är helt perfekt för denna roll och pendlar mellan att vara den perfekta fläckfria fasaden till att gestalta utbrotten, ångeststunderna och allt det sköra. Jag vet inte, men jag tror jag älskar MM snäppet mer efter att ha sett filmen.



0 kommentarer