Vi måste höja våra röster för att höras,

Den låten har jag vuxit upp med, jag minns att vi hade den på grammofonskiva och att dom lärde oss tidigt hur spelaren fungerade. Den, Grymlings och samlingsboxen Progghits är barndom för mig.

Och i kväll blev det ett sånt där tillfälle när åsikter krockar. Jag har inget emot att människor har olika åsikter, tvärtom kan det göra en diskussion intressant. Det jag däremot inte tål, och gör mig så arg att jag får tårar som svider i halsgropen - det är när en person har en åsikt Men inte har något belägg för den! Åsikten vilar inte på något alls, utan hen nöjer sig med att det är så. Bara för att vara emot något. Ofta sägs detta med en axelryckning.

Jag blir galen på detta lika ignoranta som patetiska sätt att hantera åsikter.

I kväll svalde jag tårarna och la sakligt fram mina åsikter, och köttade motståndet.
Vad vi diskuterade: HEN
Om jag vann? Svar ja.
0 kommentarer