äta glass?

Vet ni vad en av de mest frustrerade sakerna är enligt mig - när folk säger en sak, men egentligen vill något annat. Eller när andra tolkar det jag säger på ett helt annat sätt än det jag ursprungligen tänkt.

Exempelvis meningen: ska vi äta glass?




Hur går det till i folks hjärnor när de omskriver den meningen till "aha, hon villl alltså ligga med mig!"

Okej att meningen "ska vi kolla film?" tappat sitt riktiga värde för länge sen, det har vi alla passerat. Men om en skriver att en vill ta en glass, vart kommer ligget med in i bilden?



Gode gud, gör så att jag aldrig blir en såndär tönt som omskriver. Vill jag göra något så skriver/säger jag det. Och gode gud igen, gör så att töntar som gillar sådant "spännande och lite Barney Stinson-beteende" håller sig på behörigt tillstånd. Tack på förhand.
2 kommentarer
Fridah

Det är samma människor som läser The Game. Lovar.

caro

jag tror dig, så himla mycket tror jag dig. Hatar the game.